Thursday 29 December 2011

percintaan ini

Masih terbayang di ruangan mataku
Saat indah bersamamu dulu
Masihku ingat janji manismu
Bertakhta di hatiku
Oo oo oo

Di kala itu engkau lah bintang
Menyuluh malam yang kegelapan
Tetapi kini tiada lagi
Tinggal aku sendiri

Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan

Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu

Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata

Oo oo oo

Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan

Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu

Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata

Oo oo oo


okay. bukan hendak berkongsi idea dan pendapat untuk hari ini. tetapi untuk meluahkan rasa yang lama sangat terpendam. entah kenapa? aku sendiri sedih bila mengenangkan kembali perkara-perkara sebigini. aku sendiri tidak tahu kenapa aku terlalu meletakkan harapan yang terlalu tinggi. dan kemudian, harapan ini pergi bersama dia. dan kini aku pasti. ia telah berakhir. walau sederas manapun air mata yang mengalir, perkara yang diimpikan memang tak akan pernah terjadi.

ya Allah. tolonglah hamba-Mu. tolonglah jauhkan perasaan ini. aku tidak tahu. apa yang telah berlaku keatas diriku. tuhan, jika benar dia bukan milikku berilah aku tanda. kenapa aku masih mencari dirinya?kenapa aku masih bertanya tentang dirinya. aku tahu, ini tidak sepatutnya berlaku. ini tidak sepatutnya terjadi. tapi aku tidak dapat merubah yang telah terjadi. aku hanya mampu merencana yang akan datang. 

jika aku mampu memutarkan kembali masa lalu. aku tidak akan membiarkan hati ini terluka kerananya. aku tidak akan membiarkan hati ini menerima dirinya. tetapi itu semua hanyalah angan dan mimpi. bila kusedar kembali, semua itu telah pun berlaku. hanya apa yang aku harap. tolonglah. tolonglah. engkau memberikan satu sebab dan alasan. mengapa engkau memilih untuk menyayangi aku? dan apabila aku telah mula mempercayai engkau. engkau membuat keputusan untuk pergi. 

aku bukan patung untuk engkau permainkan. aku bukan orang yang tiada perasaan. yang tidak tahu erti sakit hati dan kecewa. aku memiliki kesemua perasaan itu. untuk menyayangi seseorang itu, hanya memerlukan satu jam sahaja, tapi untuk melupakannya, barangkali mengambil masa seumur hidupnya. dan sekarang aku akui. ya, aku masih teringat akan engkau. setiap janji manismu. setiap tingkah lakumu. bantulah aku, untuk melupakan dirimu. hanya itu yang aku pinta darimu. 

mood: benar-benar terseksa sekarang. 
says: tiada lagi janji yang mungkin boleh dipecayai.

No comments:

Post a Comment