Wednesday 12 October 2011

biarlah

aku masih menanti kalamnya,
aku masih mencari sinar matanya,
aku masih mengharap akan kasihnya,
aku masih mencari dirinya.

entah..
untuk yang keberapa kalinya
aku terluka
aku sengsara
aku menangis
kerana aku mencari dia,
tetapi yang kutemui hanyalah rindu
dan sebenarnya ia adalah sangat menyakitkan.

benarlah..
seharusnya..
aku berhenti disini,
jangan menagih pada yang tak pasti
sedangkan Ilahi tahu apa untukku kini.

Ya Allah..
aku menyerahkan segalanya hanya pada Engkau
keranan Engkau Maha Tahu tentang yang silam dan hadapan
aku hanya  pasrah dalam bersujud padaMu
aku hanya mampu berbicara padaMu
andai benarlah dia milikku,
satukan lah aku bersamanya dalam sinar hidayahMu
biarkanlah aku hidup bersamanya dalam lembayung inayahMu
namun..andai dia bukan untuk aku miliki
lepaskan lah dia dari hatiku
atas keredhaanku kepadaMu.

No comments:

Post a Comment