Monday 9 January 2012

insiden mengejut

Alhamdullilah. masih diberi pinjam lagi untuk menghirup udara yang sangat bersih dan nyaman ini. masih diberi lagi nyawa untuk menulis entri diblog ini. terima kasih Ya Allah. okay. dah masuk empat hari, aku masuk program ijazah perguruan ini. memang tak terkatalah kan. dah jadi pelajar ijazah. agak tak percaya. tetapi kena tempuhi jugak. sedia ke tak sedia. kena sediakan diri jugak. apa pun yang terjadi kena hadapi dengan tenang. supaya tak timbul masalah dilain hari.

okay. untuk hari ini. memang tak banyak ceritanya lah kan. dulu aku yang ditunjuk,tetapi sekarang aku yang menunjukkan. haha. faham tak ayat itu? sebenarnya. untuk hari ini ada pengambilan pelajar GSTT. dan aku terlibat menjadi urus setia pendaftaran. sangat meletihkan. tetapi best lah jugak sebab dapat tengok macam-macam ragam manusia. biasalah. nama pun manusia. mana ada yang sempurna. 

selepas itu, ada suatu insiden yang memang tak diduga. apatah lagi tak diingini. memang dugaan dipagi hari katakan. tengah dan sedang duduk berehat. bersembang dan berbual kosong sambil menikmati air teh o panas. PRANGG!!!!! tiba-tiba, kepala aku terasa berat. rasa macam hendak pitam pun ada juga masa itu. tapi tidak ada apa-apa yang serius sangat. meja ping-pong terhempap atas kepala aku. memang sakit sampai tak terbuka mulut. sudahlah penat, terhempap pula. bak kata pepatah sudah lepas mulut buaya, masuk pula mulut harimau. 

itulah kisahnya dipagi hari ini. memang kelakar pun ada jugak. tapi kenangan pun boleh jadi juga. sekarang, dah tuam. sudah kurang sedikitlah bengkak itu. tapi masih lagi sakit kepala. bukan sakit kepala. sakit tengkorak kepala. haha. apa pun. minta disembuhkan cepat. sebab tak tahan hendak tanggung sakit ini. inilah namanya dugaan. mencabar keimanan sungguh. 
mood: sakit tengkorak kepala. 
says: rasa nak cabut kepala nie je.

No comments:

Post a Comment