Friday 25 November 2011

luka berdarah lagi

aku bukan mencari kontroversi. aku bukan mencari publisiti. aku sekadar meluahkan isi hati. sekadar berkongsi rasa dalam diri. maafkan andai ada yang terguris hati. aku hanya ingin menghadam setiap tuntutan ilahi. aku hanya ingin mencerna setiap yang terjadi. aku menyebut namamu dalam rinduku. aku mengingati dirimu dalam tidurku. aku mendoakanmu dalam sujud hariku. maafkan aku kerana masih mengangankan dirimu. maafkan aku kerana masih mengharapkanmu. entah kenapa aku menjadi seperti. bagai bahtera yang dilanda badai. segala tenggelam bersama bahtera itu.

maafkan aku kerana tidak dapat untuk menunaikan janjiku kepadamu. aku pergi tanpa kau tahu. maafkan aku. apakah engkau akan mencari aku? atau engkau juga merelakan segalanya? bukan aku mengundur diri kerana rela. tetapi kerana keadaan memaksa aku melupakan engkau untuk selamanya. apa pun yang telah engkau lakukan pada aku. telah aku lupakan. telah aku maafkan. setiap yang terjadi diantara kita adalah kenangan yang terindah antara engkau dan aku. mungkin segalanya atas silap aku sendiri. 

walau bagaimanapun, aku gembira kerana dipertemukan dengan engkau. engkau manusia yang terbaik pernah aku jumpa. walau apa pun yang terjadi antara kita, akan aku titipkan kenagan itu dalam sanubariku. aku disini sentiasa akan mendoakan kebahagiaanmu dunia dan akhirat. aku akan selalu mengirimkan kerinduanku melalui angin yang lalu, terbang tinggi dalam keluasan langit biru. aku akan selalu menyebut namamu, melontarkannya melalui ombak yang bergelora. 


No comments:

Post a Comment